Kurumsal

Genel olarak perakendecilik yüzlerce, çoğu zaman binlerce ürünün tedarik edilerek ve/veya üretilerek, tüketici pazarlarına yönelik olarak, mağazalarda – reyonlarda satışa sunulması işidir. Bu kolay tarifin altında aslen derin bir iş bulunmaktadır. Hangi ürün gruplarından kaç çeşit olacağından tutalım da, mağaza ve teşhir alanlarının planlanmasına, tüm tedarik operasyonunun anlaşmalarla yönetilmesine, kampanyalar düzenlemeye, sayısız fiyat ve aksiyon operasyonuna, bölgesel rekabetleri de gözönünde tutmaya, tedarik anlaşmalarının anlık olarak kontrol edilmesine, onbinlerce ürün için sayım yapmaya kadar derin bir dünya.

Biz burada daha iyi anlaşılmak adına, perakendecilik ve mağazacılık başlıkları arasında ince bir çizgi çekmek istiyoruz. Bu iki ifadeyi ve yaptıkları işi birbirinden ayırmak için şöyle tanımlayacağız;

Perakendecilik; çok sayıda farklı kategorideki onbinlerce ürünü, özel donanımlı mağazalarda (teraziler, yazar kasalar vb), operasyon yoğunluğu çoğu zaman satınalma odaklı gerçekleşen işletmeler, bu şekilde yapılan operasyonlara başka bir tanımla “Tedarik Zinciri Yönetimi” ( SCM – Supply Chain Management ) de denmektedir, biz perakendecilik demekle yetineceğiz :).
Mağazacılık; bir kaç kategorideki yüzlerce veya binlerce ürünü (perakendecilere göre daha az), bir veya daha çok mağazada ama yine tüketici pazarına yönelik olarak, operasyon yoğunluğu satış odaklı gerçekleşen işletmeler olarak tanımlayacağız.